1. Kansiot ja bisnes kuntoon

Järjestysvinkkejä yrittäjälle -podcast


Tuskin olen malttanut odottaa, että tämä ensimmäinen podcast-jaksoni on valmis ja julkaistu, koska olen suunnitellut tätä podcastia jo pitkään! Eli lämpimästi tervetuloa Järjestysvinkkejä yrittäjälle -podcastin ja sen ensimmäisen jakson pariin, jonka nimi on Kansiot ja bisnes kuntoon ja jossa kerron, kenelle podcastini on suunnattu, mitä teemoja aion käsitellä tulevissa jaksoissa ja millä meriiteillä ja miksi käsittelen juuri näitä aiheita.


Joko olemme tuttuja? Olen tiedonhallinnan ja arkistoinnin kouluttaja ja asiantuntija sekä digijärjestäjä Hanna Martikainen ja minulla on Tiedos-niminen yritys.

Podcastissani kerron, miten yrittäjänä järjestät kansiosi eli tiedostosi, paperisi ja muut asiakirjasi ja dokumenttisi sekä ylläpidät tuon luomasi järjestyksen helposti, ilman turhautumista, ja vaikka olisit huippukiireinen. Esittelen myös muita konkreettisia keinoja, joilla saavutat tasapainoisen yrittäjän arjen, vaikka se olisi täynnä kuormittavia tekijöitä. Jos siis olet yrittäjä tai aiot ryhtyä yrittäjäksi ja haluat kansioihisi mutta myös koko liiketoimintaasi ja yrittäjyyteesi selkeyttä, järjestystä ja tasapainoa, ota podcastini kuunteluun!




Podcastissani laitetaan siis järjestykseen nimenomaan yrittäjän asiakirjoja ja kansioita sekä samalla siis koko yrittäjyyttä (toki muutkin kuin yrittäjät voivat soveltaa näitä oppeja). Podcastissa mennään siis syvälle ja katsotaan asioita yrittäjän näkökulmasta, kun pohditaan sitä, miten tunnistat tärkeän tiedon ja saat sen säilymään sekä miten pääset eroon turhasta tiedosta eli uskallat hävittää sen, koska tunnistat että se on turhaa. Ja toisaalta miten yrittäjänä luot loogisen kansiorakenteen. Papereiden osalta taas tässä podcastissa ei järjestetä esimerkiksi joulukortteja tai lasten piirustuksia vaan papereidenkin osalta olennaista on niiden tietosisältö eli niiden sisältämä asia ja sen merkitys yritykselle esimerkiksi oikeusturvan tai rahan maksamisen kannalta.

Mutta minulla ei siis ole esimerkiksi ammattijärjestäjän tai konmari-konsultin koulutusta, enkä keskity järjestämään kodin papereita enkä muutenkaan koteja tai ns. kotien tiedostojakaan. Sen sijaan minulla on esimerkiksi sellainen tutkinto kuin asiakirjahallinnon ja arkistotoimen perustutkinto, ja minulla on vuosien kokemus esimerkiksi sähköiseen säilyttämiseen ja arkistointiin ja asiakirjojen ja tietojen säilytysaikoihin liittyvistä työtehtävistä ennen kaikkea suunnittelu- ja asiantuntijatehtävissä, mutta myös sihteerinä ja esihenkilön sijaisena.

Sen lisäksi, että autan ammattiosaamisellani yrittäjiä pitämään tietonsa järjestyksessä ja kansionsa kunnossa, haluan jakaa vinkkejä myös siihen, millä muillakin keinoilla yrittäjän arkeen saa tasapainoa, selkeyttä ja järjestystä, koska oma ruuhkavuosielämäni on tarvinnut tällaista. Mutta tarkoitus ei ole, että olen jokaisessa jaksossa yksin äänessä, vaan tulen varmasti myös haastattelemaan monia henkilöitä, jotka voivat kertoa tästä yrittäjän arjen tasapainottamisesta eri näkökulmista!

Podcastissani on siis luvassa järjestysvinkkejä yrittäjälle sekä tietojen että koko yrittäjän arjen järjestyksessä pitämiseen liittyen, keskeneräisyyden sallivasta armollisesta ja inhimillisestä näkökulmasta. Eli haluan, että podcastia kuuntelemalla saat oivalluksia, joiden avulla voit pienin askelin järjestää sekä kansiosi että yrittäjän arkesi sinulle toimiviksi – huolimatta arjen kiireestä ja erilaisista poikkeustilanteista arjessa.




Haluaisitko varmistaa, että pääset kuuntelemaan uuden podcast-jakson aina ensimmäisten joukossa?

Alla olevalla lomakkeella pääset liittymään sisäpiiriini ja saat tiedon aina kun uusi podcast-jakso julkaistaan sekä kaikki maksuttomat vinkkini – ja heti aluksi liittymislahjan!



Tiedätkö jonkun toisenkin, jota tämä aihe voisi kiinnostaa? Muista lähettää podcastin tai jakson linkki eteenpäin!

Tavataan seuraavan jakson parissa!

– Hanna

Vastaa

Scroll to Top