Järjestysvinkkejä yrittäjälle -podcast
On tullut aika tehdä ensimmäinen sellainen podcast-jakso, jossa on mukana vieras, ja ensimmäisenä vieraana saa oikeutetusti olla yhteistyökumppanini; upea, taitava, ainoa oikea Mielensisustaja® Tiia Vehman. Olen tilannut Tiialta muutoksen toteuttamiseen ja motivaation löytämiseen ja ylläpitämiseen liittyviä sisältöjä sekä mikrotaukoja ja taukojumppia asiakkaideni digijärjestämisen avuksi.
Joko olemme tuttuja? Olen tiedonhallinnan ja arkistoinnin kouluttaja ja asiantuntija sekä digijärjestäjä Hanna Martikainen ja minulla on Tiedos-niminen yritys.
Podcastissani kerron, miten yrittäjänä järjestät kansiosi eli tiedostosi, paperisi ja muut asiakirjasi ja dokumenttisi sekä ylläpidät tuon luomasi järjestyksen helposti, ilman turhautumista, ja vaikka olisit huippukiireinen. Esittelen myös muita konkreettisia keinoja, joilla saavutat tasapainoisen yrittäjän arjen, vaikka se olisi täynnä kuormittavia tekijöitä. Jos siis olet yrittäjä tai aiot ryhtyä yrittäjäksi ja haluat kansioihisi mutta myös koko liiketoimintaasi ja yrittäjyyteesi selkeyttä, järjestystä ja tasapainoa, ota podcastini kuunteluun!
Tämänkertaisessa podcast-jaksossa pääset tutustumaan Tiiaan ja puhumme esimerkiksi siitä, miksi yrityksen tietojen pitäminen järjestyksessä on tärkeää yrittäjän hyvinvoinnille, ja ylipäätään sekä fyysisen että digitaalisen työympäristön viihtyisyyden merkityksestä. Lisäksi puhumme esimerkiksi motivaatiosta, muutoksen toteuttamisesta ja rutiinien merkityksestä liittyen siihen, että yrittäjän digisiivous tulee oikeasti tehtyä. Tervetuloa meidän seuraan!
Kuuntelemalla podcastin kuulet vastaukset esimerkiksi näihin kysymyksiin:
- Kuka on Tiia Vehman?
- Mitä kaikkea Mielensisustaja® tarkoittaa ja miten se liittyy esimerkiksi digijärjestämiseen?
- Miten saa toteutettua muutoksen?
- Miten ja miksi rutiinit ovat avuksi muutoksen toteuttamisessa ja stressin hallinnassa?
- Miksi mikrotauot ovat hyvä palautumiskeno?
- Jos elämäntilanne on todella kuormittava, mitä kannattaa tehdä digijärjestämisen suhteen?
- Entä jos on esimerkiksi neuropsykiatrisia häiriöitä tai muita vastaavia lisäkuormitustekijöitä? Onko olemassa jotain omia lisäneuvoja tällaisiin tilanteisiin?
- Onko aivojen tai mielen kannalta eroa sillä, järjestetäänkö digitaalisia vai paperisia asiakirjoja? Onko näiden hallintaan jotain omia vinkkejään?
- Voisiko tai kannattaisiko digijärjestämisestä tehdä jotenkin sopivalla tavalla koukuttavaa ja pelillistä?
Tutustu Tiiaan ja verkostoidu LinkedInissä:
Tule myös mukaan keskustelemaan näistäkin aiheista uuteen Järjestysvinkkejä yrittäjälle -yhteisööni:
Haluaisitko varmistaa, että pääset kuuntelemaan uuden podcast-jakson aina ensimmäisten joukossa?
Alla olevalla lomakkeella pääset liittymään sisäpiiriini ja saat tiedon aina kun uusi podcast-jakso julkaistaan sekä kaikki maksuttomat vinkkini – ja heti aluksi liittymislahjan!
Tiedätkö jonkun toisenkin, jota tämä aihe voisi kiinnostaa? Muista lähettää podcastin tai jakson linkki eteenpäin!
Tavataan seuraavan jakson parissa!
– Hanna
