Usein asiakkaani pohtivat esimerkiksi:
– Miten pienyrittäjän kannattaa luokitella tiedostonsa?
– Mistä aloitan tietomassojen kesyttämisen? Kaikki on yhtä sekavaa tietovyyhtiä.
– Miten ehdin perehtyä tiedonhallintaan ja arkistointiin? Siihen ei ole napakkaa ja helposti omaksuttavaa tietopakettia.
– Miten osaan sijoittaa asiakirjan tai tiedoston paikoilleen niin, että minä tai kollegani varmasti löytää sen tarvittaessa? On mahdotonta muistaa ulkoa, mitä on tallennettu mihinkin mappiin, tiedostokansioon ja järjestelmään.
– Mistä tiedän, miten pitkään mitäkin asiakirjaa tai tietoa pitää tai saa säilyttää? En tiedä, mitä lait ja asetukset sanovat ja miten menetellään silloin, jos ne eivät sano mitään.
– Voisiko tiedonhallinnan ja arkistoinnin tehtäviä ulkoistaa aiheen interim-asiantuntijalle?

Tilaa yrittäjille suunnattu maksuton Neljä askelta siistiin sähköpostiin
-koulutus
- Organisoi sähköpostisi tehokkaasti
- Ylläpidä järjestys
- Virtuaaliassari tai ammattijärjestäjä: täydennä ammattitaitoasi!
- Koulutuksen tilaaminen on täysin maksutonta eikä velvoita sinua mihinkään